НАРЕДБА

ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА ПУБЛИЧНИ ТЪРГОВЕ И ПУБЛИЧНО ОПОВЕСТЕНИ КОНКУРСИ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ ПОД НАЕМ И РАЗПОРЕЖДАНЕ С ОБЩИНСКО ИМУЩЕСТВО

/Приета с Решение № 198 от 25.09.2008 г., изм. и доп. с Решение № 712 от 30.09.2010 г., изм. и доп. с реш. 441 от 27.06.2013 г., изм. и доп. с Реш. № 484 от 26.09.2013 г. на Общински съвет Шумен/

 

ГЛАВА ПЪРВА

ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ

Чл.1. (изм. с реш. 484 от 26.09.2013 г.) (1) С наредбата се уреждат условията и редът за организацията и провеждането на публични търгове и публично оповестени конкурси за предоставяне под наем и разпореждане с общинско имущество.

(2) Публичните търгове и публично оповестените конкурси за предоставяне под наем на имоти - публична или частна общинска собственост и за разпореждане с движими вещи се организират и провеждат от кмета на общината или съответно от управителния орган на лицето, на което е предоставено управлението - управителя, съответно директора на:

1. търговски дружества с общинско имущество;

2. общински предприятия;

3. юридически лица и структури, включително училища, културни институти, обслужващи звена и други на общинска бюджетна издръжка.

(3) Публичните търгове и публично оповестените конкурси за разпореждане с имоти частна общинска собственост се организират и провеждат от кмета на общината, освен ако с решение на Общинския съвет е предвидено друго.

Стар текст на чл. 1, изм. с реш. 484 от 26.09.2013 г.

Чл.1. С наредбата се уреждат условията и редът за организацията и провеждането на публични търгове и публично оповестени конкурси.

Чл.2. (1) (изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.) При условията и реда на тази наредба се провеждат:

  1. Публичните търгове и публично оповестените конкурси за разпореждане с имоти частна общинска собственост;
  2. Публичните търгове и публично оповестените конкурси за разпореждане с имоти, внесени от общината, като непарични вноски в капитала на търговски дружества с общинско участие, освен ако с решение на общинския съвет е предвидено друго.
  3. Търговете за продажба на движими вещи на стойност над хиляда лева.
  4. Публичните търгове и публично оповестените конкурси за отдаване под наем на:
    • 4.1. имоти общинска собственост;
    • 4.2. имоти включени в капитала или предоставени за управление на едноличните търговски дружества с общинско имущество;
    • 4.3. имоти, внесени от общината като непарични вноски в капитала на търговски дружества с общинско участие, освен ако с решение на общинския съвет е предвидино друго;
    • 4.4. имоти или части от имоти, общинска собственост, предоставени за управление на юридически лица, общински предприятия и обслужващи звена на общинска бюджетна издръжка.

(2) (нова, с реш. 441 от 27.06.2013 г.) Наредбата не се прилага:

  1. при отдаване под наем на имоти общинска собственост:
    • 1.1. за нуждите на общинските ръководства на политическите партии, отговарящи на условията, предвидени в ЗПП;
    • 1.2. за нуждите на общинските ръководства на синдикалните организации;
    • 1.3. за здравни, образователни и социални дейности за задоволяване на съответните нужди на населението, както и на юридически лица с нестопанска цел, осъществяващи дейност в обществена полза при условие, че общинският съвет е определил с решение наемателя;
    • 1.4. необходими като терени за временно използване, за спомагателни и допълнителни площадки, комуникации и други, свързани с изграждането, ремонта и поддържането на обекти на техническата инфраструктура, за срока на ремонтно-строителните дейности при условие, че общинският съвет е определил с решение наемателя.
    • 1.5. за които в специални закони е предвиден друг ред.
  2. при разпореждане с имоти общинска собственост:
    • 2.1. чрез дарение или безвъзмездно учредяване на ограничени вещни права;
    • 2.2. чрез продажба на земя на собственика на законно построена върху имота сграда;
    • 2.3. чрез продажба на държавата или на друга община;
    • 2.4. прекратяване на съсобственост чрез продажба на общинските части, замяна или реална делба;
    • 2.5. когато лицата, с които може да се извърши сделката, са определени в закон.

Стар текст на чл. 2, изм. и доп. с реш. 441 от 27.06.2013 г.
Чл.2. При условията и реда на тази наредба се провеждат:
  1. Публичните търгове и публично оповестените конкурси за разпореждане с имоти частна общинска собственост;
  2. Публичните търгове и публично оповестените конкурси за учредяване на ограничени вещни права върху имотите, внесени от общината като непарични вноски в капитала на търговски дружества с общинско участие.
  3. Търговете за продажба на движими вещи на стойност над хиляда лева.
  4. Публичните търгове и публично оповестените конкурси за отдаване под наем на:
    • 4.1. имоти общинска собственост;
    • 4.2. имоти включени в капитала или предоставени за управление на едноличните търговски дружества с общинско имущество;
    • 4.3. имотите, внесени от общината като непарични вноски в капитала на търговски дружества с общинско участие;
    • 4.4. имоти или части от имоти, общинска собственост, предоставени за безвъзмездно управление на юридическите лица, на които са делегирани права като разпоредители на бюджетни кредити (образователно - възпитателни заведения), както и на обслужващи звена.

Чл.3.(1) Публичните търгове се провеждат:

  1. с явно наддаване
  2. с тайно наддаване.
  3. двуетапен търг – с тайно и явно наддаване.

(2) Публично оповестените конкурси се провеждат на един етапа.

Чл.4. (изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.) Решение за провеждане на публичен търг или публично оповестен конкурс се взема:

  1. от Общински съвет:
    • 1.1. при отдаване под наем на имоти публична общинска собственост;
    • 1.2. при разпореждане с имоти частна общинска собственост.
  2. от съвета на директорите, съответно от управителя на търговско дружество с общинска собственост на капитала, от директора на общинско предприятие или от ръководителя на друго юридическо лице или звено на общинска бюджетна издръжка:
    • 2.1. при отдаване под наем на имоти частна общинска собственост, които са им включени в капитала или са им предоставени за управление;
    • 2.2. при разпореждане с имоти, внесени от общината като непарична вноска в капитала на търговско дружество с общинско участие, освен ако с решение на общинския съвет е предвидино друго.
  3. от кмета на общината във всички останали случаи.

Стар текст на чл. 4, изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.
Чл.4. Решение за провеждане на публичен търг или публично оповестен конкурс се взема:
  1. от общинския съвет, за отдаване под наем на имоти публична общинска собственост и за разпореждане с имоти частна общинска собственост, с изключение на учредяване право на строеж за гаражи;
    • 2.1. от управителя, съответно от изпълнителния директор за отдаване под наем на имоти, включени в капитала на еднолични търговски дружества с общинско имущество или предоставени им за управление;
    • 2.2. от управителя, съответно от изпълнителния директор за отдаване под наем на имоти или учредяване на ограничени вещни права върху имоти, внесени от общината като непарични вноски в капитала на търговски дружества с общинско участие.
  2. от ръководителя на образователно – възпитателното заведение за отдаване под наем на имоти или части от имоти, предоставени им за управление, след съгласуване на тръжната или конкурсната документация с Кмета на Община Шумен;
  3. от кмета на общината във всички останали случаи, включително и за имотите, предоставени за управление на общинските предприятия и обслужващите звена.

 

ГЛАВА ВТОРА

УСЛОВИЯ И РЕД ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА ПУБЛИЧНИТЕ ТЪРГОВЕ

Раздел първи

Общи правила

Чл. 5. (изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г., изм. с Реш. 484 от 26.09.2013 г.) (1) В изпълнение на решението по чл. 4 лицето, на което е предоставено управлението на съответното имущество - публична или частна общинска собственост, издава заповед за организацията и провеждането на търга.

(2) Заповедта по ал. 1 трябва да съдържа:

  1. Наименование и описание на предмета на търга;
  2. Вид на търга;
  3. Мястото, деня и часа на провеждане на търга;
  4. Начална цена;
  5. Размер на депозита и крайния срок за внасянето му;
  6. Начин на плащане на цената и изискваните обезпечения;
  7. Размер и начин на плащане на таксата за получаване на тръжната документация и мястото, където тръжната документация може да се получи;
  8. Мястото и срока за подаване на предложението;
  9. Деня и часа за провеждане на втори търг в случаите по чл. 10, ал. 2;
  10. Предварителните квалификационни изисквания към участниците в търга - в случаите, в които са поставени такива изисквания.
  11. Други условия.

(3) Със заповедта се утвърждава тръжната документация и проекта за договор като част от нея. Тръжната документация трябва да съдържа:

  1. Обстоятелствата по ал. 2 с конкретни данни за всяко от тях;
  2. Времето и начина на оглед на обекта;
  3. Изчерпателен списък на документите, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в търга;
  4. Основанията, при които тръжната комисия декласира съответния участник.

(4) Преди провеждане на търга кметът, съответно органът по чл. 4, т. 2 издава отделна заповед, с която назначава комисия, която да го проведе, в състав от три до пет членове, като поне един от състава и следва да бъде правоспособен юрист. В състава на комисията се включва кметът на кметство, кметският наместник на населеното място или главният специалист на квартала, на чиято територия се намира имотът - предмет на търга.

(5) В заповедта за назначаване на тръжната комисия се определят нейният председател и членовете, включително резервни членове.

(6) Решенията на комисията се вземат с мнозинство повече от половината от броя на членовете й.

Стар текст на чл. 5, ал. 1, изм. с реш. 484 от 26.09.2013 г.

Чл. 5. (1) В изпълнение на решението на общинския съвет по чл. 4 т. 1, кметът на общината издава заповед за организацията и провеждането на търга. В останалите случаи заповедта се издава от органа по чл. 4, т. 2 и 3.

Стар текст на чл. 5, изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.
Чл.5.(1) В изпълнение на решението на общинския съвет по чл. 4 т. 1, кметът на общината издава заповед за организацията и провеждането на търга.

(2) (доп. с реш. 712 от 30.09.2010 г.) Преди провеждане на търга, кметът на общината издава отделна заповед, с която назначава комисия, която да го проведе, в състав от три до пет членове, като поне един от състава и следва да бъде правоспособен юрист. В състава на комисията се включва кметът на кметство, кметският наместник на населеното място или главният специалист на квартала, на чиято територия се намира имотът – предмет на търга.

Стар текст на чл. 5.(2), доп. с реш. 712 от 30.09.2010 г.
(2) Преди провеждане на търга, кметът на общината издава отделна заповед, с която назначава комисия, която да го проведе, в състав от три до пет членове, като поне един от състава и следва да бъде правоспособен юрист.

(3) В останалите случаи заповедта за организацията и провеждането на търга се издава от органа по чл. 4 т.2, 3 и 4,

(4) Преди провеждане на търга, органът по чл. 4 т.2, 3 и 4 издава отделна заповед, с която назначава комисия, която да го проведе, в състав от три до пет членове, като поне един от състава и следва да бъде правоспособен юрист.

(5) В заповедта за назначаване на тръжната комисия се определят нейният председател и членовете, включително резервни членове.

(6) Решенията на комисията се вземат с мнозинство повече от половината от броя на членовете й.

(7) Заповедта за организацията и провеждането на публичния търг по чл. 5 ал.1 и 3 трябва да съдържа:

  1. Наименование и описание на предмета на търга;
  2. Вид на търга;
  3. Мястото, деня и часа на провеждане на търга;
  4. Начална цена;
  5. Размер на депозита и крайния срок за внасянето му;
  6. Начин на плащане на цената и изискваните обезпечения;
  7. Размер и начин на плащане на таксата за получаване на тръжната документация и мястото, където тръжната документация може да се получи;
  8. Мястото и срока за подаване на предложението;
  9. Деня и часа за провеждане на втори търг в случаите по чл.10, ал.2;
  10. Предварителните квалификационни изисквания към участниците в търга - в случаите, в които са поставени такива изисквания.
  11. Други условия, поставени в решението по чл. 4

(2) Със заповедта се утвърждава тръжната документация и проекта за договор като част от нея. Тръжната документация трябва да съдържа:

  1. Обстоятелствата по чл.5, ал.7 с конкретни данни за всяко от тях;
  2. Времето и начина на оглед на обекта;
  3. Изчерпателен списък на документите, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в търга;
  4. Основанията, при които тръжната комисия декласира съответния участник.

Чл.6.(1) Началната тръжна цена, при разпореждане с общински имоти и вещни права върху тях се определя от общински съвет, съответно от кмета, по реда на чл. 43 ал.1 от Наредба за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество.

(2) Началната тръжна цена при отдаване под наем на общински имоти се определя по реда на Наредбата за базисните наемни цени при отдаване под наем на общинско имущество, като за дейности и обекти извън обхвата на наредбата началната тръжна цена се определя от комисия назначена от кмета на общината съобразно площта на обекта, местоположението и предназначението му.

(3) Началната тръжна цена при разпореждане с движима вещ на стойност над 1000 лева се определя с експертна оценка, утвърдена от кмета.

Чл. 7. (1) (изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.) За провеждането на публичния търг се публикува обявление в поне един местен ежедневник, което съдържа данните по чл. 5, ал. 2, както и времето и начина за оглед на обекта.

Стар текст на чл. 7, (1), изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.
Чл.7.(1) За провеждането на публичния търг се публикува обявление в поне един местен ежедневник, което съдържа данните по чл.5, ал.7, както и времето и начина за оглед на обекта.

(2) Търгът се провежда не по - късно от 30 дни от датата на публикуването на обявата му.

(3) Търгът се провежда в условията на публичност. На него могат да присъстват журналисти и заинтересовани граждани, без да пречат на работата на комисията. Председателят на комисията може да отстрани всеки от залата, който пречи на работата на комисията.

Чл.8.(1) Участниците представят в запечатани непрозрачни пликовете заявлението си за участие, заедно с всички документи по чл. 9 от тази наредба в деловодството на общината в срока, определен в заповедта по чл. 5.

(2) Върху плика се отбелязва името на участника или името на упълномощеното лице и цялостното наименование на обекта на търга.

(3) (доп. с реш 712 от 30.09.2010 г.) При търговете с тайно наддаване и двуетапните търгове, предлаганата цена се представя в отделен запечатан непрозрачен плик с надпис “предлагана цена”, поставен в плика по ал. 1. В предложението отново се вписва наименованието на обекта и името на участника.

Стар текст на чл. 8.(3), доп. с реш. 712 от 30.09.2010 г.
(3) При търговете с тайно наддаване, предлаганата цена се представя в отделен запечатан непрозрачен плик с надпис “предлагана цена”, поставен в плика по ал. 1. В предложението отново се вписва наименованието на обекта и името на участника.

(4) Постъпилите заявления се вписват в специален регистър, в който се отбелязва датата и часа на постъпването им.

(5) Постъпилите след крайния срок заявления за участие не се допускат до участие в търга и не се разглеждат.

(6) Не се разглеждат и предложения, подадени от участник, който не се е явил на датата и часа на провеждане на търга.

(7) Всяко предложение, поставено в незапечатан или прозрачен плик или което не отговаря на изискванията на тази наредба и /или на тръжната документация, се обявява за нередовно и участникът не се допуска до участие в търга.

Чл.9.(1) Към заявлението за участие в търга кандидатите прилагат и следните документи:

  1. За физически лица – копие от документ за самоличност;
  2. (доп. с реш. 712 от 30.09.2010 г.) За юридически лица – ЕИК или удостоверение за актуалното състояние, издадено с дата до три месеца преди датата на провеждане на търга;

    Стар текст на чл. 9.(1) т. 2, доп. с реш. 712 от 30.09.2010 г.
    2. За юридически лица – удостоверение за актуалното състояние издадено с дата до три месеца преди датата на провеждане на търга;

  3. нотариално заверено пълномощно, в случай, че кандидатът се представлява от пълномощник;
  4. Декларация от лицето, което представлява ЮЛ, че търговеца не се намира в производство по обявяване в несъстоятелност и ликвидация;
  5. Декларация по образец, че участникът няма не погасени задължения към общината с настъпил падеж;
  6. Документ за закупуване на тръжни книжа.
  7. Документ за внесен депозит. За депозит се приема парична вноска по посочена банкова сметка или директно внесена в касата.
  8. Други документи съгласно тръжната документация.

(2) (изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.) В тридневен срок от провеждане на търга комисията по чл. 5, ал. 4 може да провери верността на декларираните от спечелилия търга участник обстоятелства. При констатиране на невярна информация, участникът се декласира, а внесения депозит се задържа. За спечелил търга се обявява следващият класирал се участник.

Стар текст на чл. 9, (2), изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.
(2) В тридневен срок от провеждане на търга, комисията по чл. 5 ал.2 може да провери верността на декларираните от спечелилия търга участник обстоятелства. При констатиране на невярна информация, участникът се декласира, а внесения депозит се задържа. За спечелил търга се обявява следващият класирал се участник.

Чл.10.(1) Когато на търга се яви само един кандидат, той се обявява за спечелил търга по предложената от него цена, която не може да бъде по-ниска от началната тръжна цена.

(2) (изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.) Когато на търга не се яви кандидат, търгът се обявява за не проведен и се провежда повторно в деня и часа, посочени в заповедта по чл. 5, ал. 2.

Стар текст на чл. 10 (2), изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.
(2) Когато на търга не се яви кандидат, търгът се обявява за не проведен и се провежда повторно в деня и часа, посочени в заповедта по чл.5, ал.7.

Чл.11.(1) В деня и часа, определени за провеждането на търга, председателят на комисията проверява присъствието на членовете й и обявява откриването на търга.

(2) В случай, че отсъстват председателят, правоспособният юрист или повече от един член на комисията, търгът се отлага за същия час и място на другия ден.

(3) При възникване на обстоятелство, което прави невъзможно откриването или продължаването на отложения при условията на предходната алинея търг, се насрочва нов търг.

(4) В случай по предходната алинея, когато се отлага вече започнат търг поради невъзможност за продължаването му или се насрочва нов търг, обявените до този момент за спечелили участници, за отделни обекти предмет на търга, запазват правата си.

Чл.12.(1) Председателят на комисията отваря пликовете по чл. 8 на явилите се кандидати по реда на тяхното постъпване според регистъра, проверява документите на участниците и ги представя на комисията за констатиране дали са изпълнени условията за участието им в търга.

(2) Председателят на комисията обявява допуснатите до участие кандидати и тези, които по решение на комисията не се допускат до участие в търга поради неспазване на някое от условията за участие съгласно тази наредба и /или тръжната документация, като посочва конкретното основание за това.

(3) (изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.) В случай, че в резултат на недопускането на участник по реда на ал. 2 остане само един кандидат, търгът се провежда и участникът се обявява за спечелил търга по предложената от него цена, която не може да бъде по-ниска от началната тръжна цена.

Стар текст на чл. 12, (3), изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.
(3) В случай, че в резултат на недопускането на участник по реда на ал.4 остане само един кандидат, търгът се провежда и участникът се обявява за спечелил търга по предложената от него цена, която не може да бъде по-ниска от началната тръжна цена.

 

Раздел втори

Правила за провеждане публичен търг с явно наддаване

Чл.13.(1) В началото на търга с явно наддаване председателят обявява началната цена, от която започва наддаването и определя стъпката на наддаване, която не може да бъде по-малка от 1 на сто и по-вече от 10 на сто от началната тръжна цена.

(2) Преди да започне наддаването, председателят на тръжната комисия поканва последователно всички допуснати участници в търга да потвърдят устно началната тръжна цена.

(3) В случай че някой от допуснатите участници откаже да потвърди началната тръжна цена, той не се допуска до по-нататъшно участие в търга, а внесеният от него депозит се задържа.

(4) В случай че участниците в търга потвърдят началната тръжна цена, но никой от тях не обяви следващата по размер цена, по-висока от началната с една стъпка, търгът се закрива и внесените от тях депозити за участие в търга се задържат.

(5) Наддаването се извършва чрез обявяване от председателя на последователни суми над началната цена, разграничени със звуков сигнал, като всяко увеличение трябва да бъде равно на стъпката по предходната алинея. Наддавателните предложения се вписват в наддавателен лист.

(6) Преди третото обявяване на последното достигнато предложение, председателят прави предупреждение, че е последно и ако няма друго предложение, обявява приключването на наддаването със звуков сигнал.

(7) След приключване на наддаването председателят на тръжната комисия обявява спечелилия участник, предложил най-висока цена и закрива търга.

 

Раздел трети

Правила за провеждане на публичен търг с тайно наддаване

Чл.14.(1) В деня на провеждане на публичния търг, председателят на комисията отваря пликовете по чл. 8 ал.1 по реда на тяхното постъпване според регистъра и извършва действията по чл. 12 ал.1 и ал.2 от наредбата. Присъствието на участниците е задължително.

(2) Председателят на комисията отваря пликовете с надпис “предлагана цена” само на допуснатите до участие в търга кандидати. Пликовете на недопуснатите кандидати не се отварят и се прилагат към документацията.

(3) Предложенията се подписват от членовете на комисията по търга, оповестяват се гласно от председателя на комисията и се подреждат според размера на предложената цена.

(4) Участникът, предложил най-високата цена, се обявява за спечелил търга и търгът се закрива.

(5) При предложена еднаква най-висока цена от повече участници, търгът продължава между тях с явно наддаване и започва от тази цена. Стъпката се определя по реда на чл.13 .

 

Раздел четвърти

Правила за провеждане на двуетапен публичен търг

Чл.15.(1) При двуетапния търг първоначално се провежда търг с тайно наддаване по реда на чл. 14.

(2) В този случай комисията прави класиране на кандидатите по низходящ ред на предлаганата от тях цена.

(3) До втория етап от търга се допускат първите трима класирани участници.

(4) Ако някой от първите трима класирани участници откаже да участва във втория етап, за участие се поканва следващия по ред участник. Отказът трябва са е заявен изрично и се вписва в протокола. В този случай депозита за участие на отказалия се участник се задържа. Ако и следващия по ред участник откаже, поканват се следващите участници в низходящ ред.

(5) Ако по реда на предходната алинея не останат поне двама участника, втори етап не се провежда. В този случай, участникът, предложил най-висока цена се класира на първо място и търга се закрива.

(6) При втория етап се провежда търг с явно наддаване между допуснатите трима, респ. двама участници. Този етап се провежда по реда на чл. 13 с начална тържна цена, равна на цената, предложена от първия в класирането участник.

(7) В случай, че никой от тях не обяви следващата по размер цена, по-висока от началната с една стъпка, търгът се закрива и внесените от тях депозити за участие в търга се задържат.

(8) Ако първоначално на търга се явят трима или по-малко участници, се провежда само търг с тайно наддаване по правилата на чл. 14, независимо, че в заповедта по чл. 5 е обявен като двуетапен.

 

Раздел пети

Действия след приключване на търга. Сключване на договор

Чл.16.(1) За проведения търг с явно или тайно наддаване комисията изготвя протокол подписан от членовете и, към който се прилага наддавателният лист при търг с явно наддаване, подписан от комисията.

(2) За проведения двуетапен търг, протоколът се съставя за всеки един от етапите.

(3) (изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.) В срок 3 работни дни след провеждането на търга тръжната комисия представя на кмета, съответно на органа по чл. 4, т. 2, протокола от търга.

Стар текст на чл. 16, (3), изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.
(3) В срок 3 работни дни след провеждането на търга тръжната комисия представя на кмета, съответно на органа по чл.4, т.2 и 3 протокола от търга.

(4) (изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.) Кметът, съответно органът по чл. 4, т. 2, със заповед определя спечелилия търга участник. Участниците в търга се уведомяват по реда на Административно процесуалния кодекс за заповедта по предходното изречение.

Стар текст на чл. 16, (4), изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.
(4) (изм. с реш. 712 от 30.09.2010 г.) Кметът, съответно на органът по чл.4 т.2 и 3 със заповед определя спечелилия търга участник. Участниците в търга се уведомяват по реда на Административно процесуалния кодекс за заповедта по предходното изречение.

Стар текст на чл. 16.(4), изм. с реш. 712 от 30.09.2010 г.
(4) В срок 3 работни дни след получаването на протокола от проведения търг кметът, съответно на органът по чл.4 т.2 и 3 със заповед определя спечелилия търга участник. Участниците в търга се уведомяват по реда на Административно процесуалния кодекс за заповедта по предходното изречение.

(5) (изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.) В срок 5 работни дни след изтичането на срока за обжалване на заповедта по ал. 3 кметът, съответно органът по чл. 4, т. 2, освобождава депозитите на участниците, като депозитът на спечелилия търга и втория класиран се задържат като гаранция за сключване на договора и се прихващат от цената. В случай, че от участник в търга бъде подадена жалба срещу заповедта по ал. 3, кметът, съответно органът по чл. 4, т. 2, задържа и неговия депозит до окончателното приключване на производството по жалбата.

Стар текст на чл. 16, (5), изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.
(5) В срок 5 работни дни след изтичането на срока за обжалване на заповедта по ал. 3 кметът, съответно на органът по чл.4, т.2 и 3 освобождава депозитите на участниците, като депозитът на спечелилия търга и втория класиран се задържат като гаранция за сключване на договора и се прихващат от цената. В случай, че от участник в търга бъде подадена жалба срещу заповедта по ал. 3, кметът, съответно на органът по чл.4, т.2 и 3 задържа и неговия депозит до окончателното приключване на производството по жалбата.

Чл. 17. (1) (изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.) Участниците в търга могат да оспорват заповедта по чл. 16, ал. 4 по реда на Административно процесуалния кодекс в четиринадесет дневен срок от датата на уведомлението.

Стар текст на чл. 17, (1), изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.
Чл.17. (1) Участниците в търга могат да оспорват заповедта по чл. 16 ал. 4 по реда на Административно процесуалния кодекс в четиринадесет дневен срок от датата на уведомлението по чл.15, ал.3.

Чл. 17 става чл.17, ал. 1, изм. с реш. 712 от 30.09.2010 г.

(2) (нова, с реш. 712 от 30.09.2010 г.) Участникът, спечелил търга, се уведомява по реда на АПК за датата на влизане в сила на заповедта по чл. 16 ал.4.

Чл.18. (изм. и доп. с реш. 441 от 27.06.2013 г.) (1) В четиринадесет дневен срок от получаване на уведомлението по чл. 17, ал. 2, спечелилият търга участник е длъжен да заплати дължимите за сделката данъци, такси и режийни разноски.

(2) В седемдневен срок след заплащане на сумите по ал. 1, кметът или съответно органът по чл. 4, т. 2 сключва договор със спечелилия търга участник.

(3) В случай, че спечелилият търга, не заплати дължимите суми и/или не подпише договора, депозитът се задържа и комисията в срок не по-късно от един месец от изтичане на срока по чл. 18, служебно обявява за спечелил търга участника, предложил следващата по размер цена. Ако и вторият участник след покана откаже да заплати дължимите суми и да сключи договор, внесеният от него депозит се задържа в полза на Община Шумен.

(4) (нова, с реш. 441 от 27.06.2013 г.) В случаите по ал. 3, както и при случаите на чл. 9, ал. 2, кметът или съответно органът по чл. 4, т. 2 изпраща писмена покана на участника, предложил следващата по размер цена за сключване на договор. При отказ или неявяване в седем дневен срок от получаване на поканата може да се обяви нов търг.

Стар текст на чл. 18, изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.
Чл.18.(1) В четиринадесет дневен срок от получаване на уведомлението по чл. 17, ал. 2 и заплащане на дължимите суми, кметът сключва договор със спечелилия търга участник.

Стар текст на чл. 18.(1), изм. с реш. 712 от 30.09.2010 г.
Чл.18.(1)В четиринадесет дневен срок след изтичане на срока за обжалване на заповедта по чл.16, ал.4 и заплащане на дължимите суми, кметът сключва договор със спечелилия търга участник.

(2) (нова, с реш. 712 от 30.09.2010 г.) При разпореждане с имоти или вещни права, когато с решението на Общинския съвет е предвидена възможност за разплащане на цената по сделката на части, върху имота, съответно ограниченото вещно право, се учредява законна ипотека в полза на Община Шумен за обезпечение на вземанията по договора. В този случай всички разходи по учредяване на ипотеката са за сметка на спечелилия търга участник.

(3) (изм. с реш. 712 от 30.09.2010 г.) При търгове за отдаване под наем на общинско имущество, кметът или оправомощено от него длъжностно лице, съответно органът по чл.4, т.2 и 3, сключва договор със спечелилия търга участник в четиринадесет дневен срок от влизане в сила на заповедта по чл.16, ал.4.

Ал. 2 става ал. 3, изм. с реш. 712 от 30.09.2010 г.

Стар текст на чл. 18.(3), изм. с реш. 712 от 30.09.2010 г.
(2)При търгове за отдаване под наем на общинско имущество, кметът или оправомощено от него длъжностно лице, съответно органът по чл.4, т.2 и 3, сключва договор със спечелилия търга участник в четиринадесет дневен срок от изтичане на срока за обжалване на заповедта по чл.16, ал.4.

Чл. 19. (изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.) При разпореждане с имоти или вещни права, когато с решението на общинския съвет е предвидена възможност за разплащане на цената по сделката на части, върху имота, съответно ограниченото вещно право, се учредява законна ипотека в полза на Община Шумен за обезпечение на вземанията по договора. В този случай всички разходи по учредяване на ипотеката са за сметка на спечелилия търга участник.

Стар текст на чл. 19, изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.
Чл.19.(1) В случай, че спечелилият търга, откаже да заплати дължимите суми и да подпише договора, депозитът се задържа и комисията в срок не по-късно от един месец от изтичане на срока по чл.18, служебно обявява за спечелил търга участника, предложил следващата по размер цена. Ако и вторият участник след покана откаже да заплати дължимите суми и да сключи договор, внесеният от него депозит се задържа в полза на Община Шумен.

(2) В случаите по ал.1, както и при случаите на чл.9, ал.2, кметът или съответно органът по чл.4, т.2 и 3 изпраща писмена покана на участника, предложил следващата по размер цена за сключване на договор.

(3) При отказ или неявяване на кандидата, в 7 дневен срок от получаване на поканата може да се обяви нов търг.

 

ГЛАВА ТРЕТА

УСЛОВИЯ И РЕД ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА ПУБЛИЧНО ОПОВЕСТЕНИ КОНКУРСИ

Чл. 20. (изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г., изм. с Реш. 484 от 26.09.2013 г.) (1) В изпълнение на решението по чл. 4 лицето, на което е предоставено управлението на съответното имущество - публична или частна общинска собственост, издава заповед за организацията и провеждането на конкурса.

(2) Заповедта по ал. 1 трябва да съдържа :

  1. Наименование и описание на предмета на конкурса;
  2. Началната конкурсна цена;
  3. Размерът на депозита;
  4. Мястото и размерът на таксата за получаване на конкурсната документация, както и мястото, срока и реда за подаване на предложенията;
  5. Времето и начина за оглед на обекта;
  6. Условията за провеждане на конкурса, които могат да са:
    • 6.1. Условия за запазване предмета на обекта;
    • 6.2. Условия за извършване на инвестиции;
    • 6.3. Условия за опазване и възстановяване на околната среда;
    • 6.4. Условия за провеждане в обекта на определен вид дейности и мероприятия (изложби, базари и др. ) с национално или общинско значение;
    • 6.5. Други условия.

(3) Със заповедта се утвърждава конкурсната документация и проекта за договор като част от нея. Конкурсната документация трябва да съдържа:

  1. Обстоятелствата по ал. 2 с конкретни данни за всяко от тях;
  2. Изчерпателен списък на документите, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса;
  3. Основанията, при които конкурсната комисия декласира съответния участник;
  4. Критериите, по които комисията ще извърши оценяването и класирането на кандидатите.

(4) Преди провеждане на конкурса кметът, съответно органът по чл. 4, т. 2, издава отделна заповед, с която назначава комисия, която да го проведе, в състав от три до пет членове, като поне един от състава й следва да бъде правоспособен юрист. В състава на комисията се включва кметът на кметство, кметският наместник на населеното място или главният специалист на квартала, на чиято територия се намира имотът - предмет на конкурса.

(5) В заповедта за назначаване на конкурсната комисия се определят нейният председател и членовете, включително резервни членове.

(6) Решенията на комисията се вземат с мнозинство повече от половината от броя на членовете й.

Стар текст на чл. 20, ал. 1, изм. с реш. 484 от 26.09.2013 г.

Чл. 20. (1) В изпълнение на решението на общинския съвет по чл. 4 т. 1, кметът на общината издава заповед за организацията и провеждането на конкурса. В останалите случаи заповедта се издава от органа по чл. 4, т. 2 и 3.

Стар текст на чл. 20, изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.
Чл.20.(1) В изпълнение на решението на общинския съвет по чл. 4 т. 1, кметът на общината издава заповед за организацията и провеждането на конкурса

(2) В останалите случаи заповедта за организацията и провеждането на конкурса се издава от органа по чл. 4 т.2 и 3.

(3) (доп. с реш. 712 от 30.09.2010 г.) Преди провеждане на конкурса, органът по ал.1 и ал.2 издава отделна заповед, с която назначава комисия, в състав от три до седем членове, като поне един от състава и следва да бъде правоспособен юрист. Според спецификата на предмета на конкурса, в комисията могат да бъдат включвани и експерти. В заповедта за назначаване на конкурсната комисия се определят нейният председател и членовете, включително резервни членове. В състава на комисията се включва кметът на кметство, кметският наместник на населеното място, или главният специалист на квартала, на чиято територия се намира имотът – предмет на конкурса.

Стар текст на чл. 20.(3), доп. с реш. 712 от 30.09.2010 г.
(3)Преди провеждане на конкурса, органът по ал.1 и ал.2 издава отделна заповед, с която назначава комисия, в състав от три до седем членове, като поне един от състава и следва да бъде правоспособен юрист. Според спецификата на предмета на конкурса, в комисията могат да бъдат включвани и експерти. В заповедта за назначаване на конкурсната комисия се определят нейният председател и членовете, включително резервни членове.

(4) Решенията на комисията се вземат с мнозинство повече от половината от броя на членовете й.

(5) Заповедта за организацията и провеждането на публичния конкурс по чл. 20 ал.1 и 2, трябва да съдържа :

  1. Наименование и описание на предмета на конкурса;
  2. Началната конкурсна цена;
  3. Размерът на депозита;
  4. Мястото и размерът на таксата за получаване на конкурсната документация, както и мястото, срока и реда за подаване на предложенията;
  5. Времето и начина за оглед на обекта;

(6) Заповедта съдържа и условията за провеждане на конкурса, които могат да са:

  1. Условия за запазване предмета на обекта;
  2. Условия за извършване на инвестиции;
  3. Условия за опазване и възстановяване на околната среда;
  4. Условия за провеждане в обекта на определен вид дейности и мероприятия (изложби, базари и др. ) с национално или общинско значение;
  5. Всички други условия, поставени в решението по чл. 4;

(7) В заповедта може да се посочват и други условия.

(8) Със заповедта се утвърждава конкурсната документация и проекта за договор като част от нея. Конкурсната документация трябва да съдържа:

  1. Обстоятелствата по ал. 5, 6 и 7 с конкретни данни за всяко от тях;
  2. Изчерпателен списък на документите, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса;
  3. Основанията, при които конкурсната комисия декласира съответния участник.
  4. Критериите, по които комисията ще извърши оценяването и класирането на кандидатите.

Чл.21.(1) Началната конкурсна цена, при разпореждане с общински имоти и вещни права върху тях се определя от общинския съвет по реда на чл. 43 от Наредба за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество.

(2) Началната конкурсна цена при отдаване под наем на общински недвижими имоти се определя по методиката на Наредбата за базисните наемни цени при отдаване под наем на общинско имущество, като съобразно приоритетните условия на конкурса може да се намали до 50%.

(3) Размера на депозита за участие в конкурса и крайния срок за внасянето му се определя със заповедта по чл.20.

(4) За депозит се приема парична вноска по посочената банкова сметка или директно внесена в касата.

Чл. 22. (изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.) За провеждането на публичния конкурс се публикува обявление в поне един местен ежедневник, което съдържа обстоятелствата по чл. 20.

Стар текст на чл. 22, изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.
Чл.22. За провеждането на публичния конкурс се публикува обявление в поне един местен ежедневник, което съдържа обстоятелствата по чл.20, ал.5, 6 и 7 от Наредбата.

Чл.23. Срокът за закупуване на конкурсната документация и за предаване на предложенията на участниците в конкурса не може да бъде по-дълъг от 30 дни от датата на публикацията на обявата за конкурса. С решението по чл. 4 този срок може да бъде удължен.

Чл.24. Участниците в конкурса представят предложенията си в запечатан плик, върху който се отбелязва цялостното название на обекта на конкурса, името и адреса на кандидата, както и документ за закупена конкурсна документация и документ за внесен депозит.

Чл.25.(1) Предложението трябва да съдържа:

  1. Представяне на кандидата;
  2. Наименование на обекта на конкурса;
  3. Разработки по условията на конкурса;
  4. Цена и условия на плащане.

(2) Към предложението кандидатите прилагат и следните документи:

  1. За физически лица – копие от документ за самоличност;
  2. За юридически лица – удостоверение за актуалното състояние издадено с дата до три месеца преди датата на провеждане на конкурса;
  3. Декларация от лицето, което представлява ЮЛ, че кандидатът не се намира в производство по обявяване в несъстоятелност и ликвидация;
  4. Декларация по образец, че участникът няма непогасени публични задължения и други задължения към общината с настъпил падеж;
  5. Други документи съгласно конкурсната документация.

Чл. 26. (изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.) Когато в определения срок постъпи предложение само от един кандидат или не постъпи предложение, срокът за подаване на предложения за участие в конкурса може да се удължи със заповед на кмета, съответно на органа по чл. 4, т. 2, до 14 дни, като обявата се публикува повторно.

Стар текст на чл. 26, изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.
Чл.26. Когато в определения срок постъпи предложение само от един кандидат или не постъпи предложение, срокът за подаване на предложения за участие в конкурса може да се удължи със заповед на кмета, съответно на органа по чл.4, т.2 и 3 до 14 дни, като обявата се публикува повторно.

Чл.27. (1) (изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.) Предложенията се събират и съхраняват в деловодството, като в специален регистър се отбелязва техния входящ номер, датата и часа на тяхното постъпване.

Стар текст на чл. 27, (1), изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.
Чл.27.(1) Общинската администрация организира събирането и съхраняването на предложенията, отбелязва техния входящ номер, датата и часа и ги вписва в специален регистър по реда на тяхното постъпване.

(2) Допълнения или изменения в предадени вече предложения не се допускат.

Чл.28.(1) В едноседмичен срок, след изтичане на срока за подаване на предложенията конкурсната комисия провежда заседание, на което председателят проверява дали пликовете са запечатани, съобщава общия брой на предложенията и отваря пликовете по реда на вписването им в регистъра.

(2) Комисията не разглежда предложения, подадени след изтичане на определения срок или подадени в незапечатан плик.

(3) Комисията отстранява от участие в конкурса кандидат, който:

  1. Не е представил всички изискуеми документи;
  2. Е представил предложение, което е непълно или не отговаря на предварително обявените условия.

(4) Комисията писмено уведомява кандидата, който е отстранен, като посочва основанието за отстраняването му.

Чл.29. Конкурсната комисия може да поиска в определен от нея срок писмени разяснения и /или документи по предложенията. Тези разяснения не трябва да водят до изменение или допълнение на представените предложения.

Чл.30. След разглеждането на предложенията, комисията пристъпва към тяхното оценяване според предварително обявените критерии.

Чл.31. Комисията класира първите трима от кандидатите, чиито предложения отговарят в най-голяма степен на предварително обявените условия.

Чл.32.(1) Комисията съставя протокол за разглеждането, оценяването и класирането на предложенията, който трябва да съдържа:

  1. Състав на комисията;
  2. Списък на подадените предложения, на отстранените от участие кандидати на основание чл.28, ал.3 и на предложенията допуснати до разглеждане и оценяване;
  3. Резултатите от разглеждането и оценяването на предложенията;
  4. Класиране на кандидатите;
  5. Подписи на членовете на комисията.

(2) Всеки член на комисията може да изложи в протокола особено мнение.

Чл.33. (изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.) Председателят на комисията представя протокола на кмета на общината, съответно на органа по чл. 4, т. 2, в двуседмичен срок след изтичане на срока за подаване на предложенията.

Стар текст на чл. 33, изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.
Чл.33. Председателят на комисията представя протокола на кмета на общината, съответно на органа по чл.4, т.2 и 3 в двуседмичен срок след изтичане на срока за подаване на предложенията.

Чл. 34. (изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.) (1) Кметът на общината, съответно органът по чл. 4, т. 2, в седемдневен срок от получаването на протокола определя със заповед класирания участник, спечелил конкурса.

(2) За спечелил конкурса се обявява кандидата, класиран от комисията на първо място.

(3) Участниците в конкурса се уведомяват по реда на Административно процесуалния кодекс за заповедта по ал. 1.

(4) В срок 5 работни дни след изтичането на срока за обжалване на заповедта по ал. 1 кметът, съответно органът по чл. 4, т. 2, освобождава депозитите на участниците, като депозитът на спечелилия конкурса се задържа като гаранция за сключване на договора и се прихваща от цената. В случай, че от участник в конкурса бъде подадена жалба срещу заповедта по ал. 1, кметът, съответно органът по чл. 4, т. 2, задържа и неговия депозит до окончателното приключване на производството по жалбата.

Стар текст на чл. 34, изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.
Чл.34.(1) Кметът на общината, съответно органът по чл.4, т.2 и 3 в седемдневен от получаването на протокола, определя със заповед класираният участник, спечелил конкурса.

(2) За спечелил конкурса се обявява кандидата, класиран от комисията на първо място. Кметът на общината, съответно органът по чл.4, т.2 и 3 може да отхвърли всички предложения и да насрочи нов конкурс.

(3) Участниците в конкурса се уведомяват по реда на Административно процесуалния кодекс за заповедта по ал.1.

(4) В срок 5 работни дни след изтичането на срока за обжалване на заповедта по ал. 1 кметът, съответно на органът по чл.4, т.2 и 3 освобождава депозитите на участниците, като депозитът на спечелилия конкурса се задържа като гаранция за сключване на договора и се прихваща от цената. В случай че от участник в конкурса бъде подадена жалба срещу заповедта по ал. 1, кметът, съответно на органът по чл.4, т.2 и 3 задържа и неговия депозит до окончателното приключване на производството по жалбата.

Чл.35. Участниците в конкурса могат да оспорват заповедта по чл. 34 ал.1 по реда на Административно процесуалния кодекс в четиринадесет дневен срок от датата на уведомлението по чл.34, ал.3.

Чл. 36. (изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.) (1) В четиринадесет дневен срок след изтичане на срока за обжалване на заповедта по чл. 34, ал. 1 и заплащане на дължимите суми, кметът, съответно органът по чл. 4, т. 2, сключва договор със спечелилия конкурса участник.

(2) Договорът се сключва в писмена форма и в него задължително се включват условията, при които е спечелен конкурса.

(3) В случай, че спечелилият конкурса откаже да изплати дължимите суми и подпише договора, депозитът се задържа и кметът, съответно органът по чл. 4, т. 2, в срок не по-късно от един месец от изтичане на срока по ал. 1, може да определи за спечелил конкурса друг класирал се кандидат. Ако и вторият класиран кандидат откаже да подпише договора, може да се насрочи нов конкурс.

(4) В случаите по ал. 3 кметът или съответно органът по чл. 4, т. 2, изпраща писмена покана на втория класиран участник за сключване на договор. При отказ или неявяване на кандидата в 7-дневен срок от получаване на поканата може да се обяви нов конкурс.

Стар текст на чл. 36, изм. с реш. 441 от 27.06.2013 г.
Чл.36.(1) В четиринадесет дневен срок след изтичане на срока за обжалване на заповедта по чл.34, ал.1 и заплащане на дължимите суми, кметът сключва договор със спечелилия конкурса участник.

(2) При конкурси за отдаване под наем на общинско имущество, кметът или оправомощено от него длъжностно лице, съответно органът по чл.4, т.2 и 3, сключва договор със спечелилия конкурса участник в двуседмичен срок от изтичане на срока за обжалване на заповедта по чл.34, ал.1.

(3) Договорът се сключва в писмена форма и в него задължително се включват условията, при които е спечелен конкурса.

(4) В случай, че спечелилият конкурса, откаже да изплати дължимите суми и подпише договора, депозитът се задържа и кметът, съответно органът по чл.4, т.2 и 3, в срок не по-късно от един месец от изтичане на срока по ал.1 съответно ал.2, може да определи за спечелил конкурса друг класирал се кандидат. Ако и вторият класиран кандидат откаже да подпише договора, може да се насрочи нов конкурс.

(5) В случаите по ал.4, кметът или съответно органът по чл.4, т.2 и 3 изпраща писмена покана на втория класиран участник, за сключване на договор.

(6) При отказ или неявяване на кандидата, в 7 дневен срок от получаване на поканата може да се обяви нов конкурс.

 

ГЛАВА ЧЕТВЪРТА

ОСОБЕНИ ПРАВИЛА ЗА УЧРЕДЯВАНЕ ПРАВО НА СТРОЕЖ НА ГАРАЖИ

Чл.37. Съобразно предвижданията на действащият план за застрояване, кметът определя със заповедта по чл.5, кръга от лицата - притежаващи недвижими имоти в непосредствена близост, имащи право да участват в търг за учредяване право на строеж на гаражи.

Чл.38. (1) Право за участие в търг за учредяване право на строеж за гаражи имат физически и юридически лица, собственици на автомобили, притежаващи недвижими имоти определени по местонахождение си в заповедта на кмета по чл.37.

(2) Собствениците на урегулиран поземлен имот за индивидуално жилищно строителство нямат право да участват в търговете, ако в имота им има възможност за построяване на гараж.

Чл.39. Към заявлението за участие в търга кандидатите представят:

  1. Документите по чл.9;
  2. Декларация по образец, че не притежават гараж или право на строеж за гараж в съответното населено място на общината и не са прехвърляли или продавали през последните три години гараж или право за строеж на гараж в същия квартал;
  3. Документ за собственост на недвижим имот;
  4. Документ за собственост на автомобил;
  5. Документ за инвалидност /ако има такъв/.

Чл.40. Всяко семейство, съответно всяко юридическо лице може да придобие право на строеж само за един гараж.

Чл.41.(1) Допуснатите до участие кандидати, които са с трайни увреждания по смисъла на §1, т.2 от Закона за интеграция на хората с увреждания, родители на деца с трайни увреждания, с предимство получават право на строеж по начална тръжна цена без участие в наддаването.

(2) Лицата по предходната алинея имат право на избор на гаражно место. При конкуренция между тях се тегли жребий

Чл.42. При условие, че кандидатите са по-малко от обявените места за гаражи, при всеки следващ търг, кръга от правоимащи по чл.37 се разширява, до изчерпване на местата.

Чл.43. Търгът за учредяване право на строеж за гаражи се провежда по реда на глава втора от настоящата наредба.

Чл.44. В договорът се включва клауза, че не се допуска смяна на предназначението на гаражите, построени чрез учредено право на строеж по реда на настоящата наредба.

 

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§ 1. Настоящата наредба отменя Наредбата за провеждане на търгове и конкурси за управление и разпореждане с общинско имущество, приета с Решение № 670 от 30.03.2006 г., изм. и доп. с Решение № 953 от 03.05.2007 г. на Общинския съвет – Шумен. Започналите процедури, за които е обявен търг или конкурс приключват по досегашния ред.

§ 2. Наредбата се издава на основание чл.8, ал.2 от ЗОС и на основание чл.22, ал.1 от ЗМСМА и е приета с Решение № 198 по протокол № 13 от 25.09.2008 г.

Наредбата подлежи на обнародване в местен ежедневник и в web- страницата на Община Шумен и влиза в сила в деня на обнародването й в местния ежедневник.

§ 3. Изпълнението на Наредбата се възлага на Кмета на Общината.

 

ДОПЪЛНИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА

Измененията и допълненията, приети с Решение № 712 от 30.09.2010 г., влизат в сила след публикуване в местен ежедневник.

Измененията и допълненията в наредбата, приети с Решение № 441 от 27.06.2013 г., влизат в сила от датата на публикуването им в местен ежедневник.

Измененията и допълненията в наредбата, приети с Решение № 484 от 26.09.2013 г., влизат в сила в деня, следващ публикуването им в местен ежедневник.