Информационният център в „Мадара“ посреща посетители с нова техника и оборудване

Любомир Христов бе гост на откриването на обновения информационен център на НИАР „Мадара“. Резерватът вече посреща посетителите си с виртуална реалност, образователни игри, съвременна техника и оборудване.

„Благодаря на БИЛЛА България за кампанията, за дарените средства, благодаря и на МЗ Комюникейшън, която помогна тази инициатива да се реализира и да получи широка обществена подкрепа. Модерното оборудване, което бе закупено със средствата от тази кампания и вече е монтирано, дава възможност на децата, на техните родители и на всички туристи, да се запознаят по един модерен начин с обектите в района на Мадара,“ каза при откриването Любомир Христов.

Стоян Тачев, координатор корпоративна отговорност в БИЛЛА България, представи инициативата. Подобренията в комплекса са направени със средства от националната кампания „Ние обичаме България“. Проектът, иницииран от Билла България и подкрепен от Министерството на културата и Министерството на туризма, цели да подпомогне паметници на културата, които се нуждаят от реставрация или поддръжка. Мадарският конник бе включен в кампанията през миналата година. Близо 97 000 лева бяха събрани от благотворителен концерт в  зала „Арена Армеец“ в София с участието на най-обичаните български изпълнители и други инициативи.

Директорът на Регионалния исторически музей Даниел Руменов обясни, че са закупени 20 очила за виртуална реалност, през които може да се наблюдават кратки филми за различни периоди от историята на Мадара като култов център. Направен е филм, който представя комплекса на пет езика, монтирани са киоск система с презентации на всички обекти и тъчскрийн маса за игри, свързани с историята на Мадара. В информационния център вече има нови витрини за експозиции, където в момента е подредена изложба, свързана с първите изследователи на района. Подменени са 56 табели, на които на три езика – български, руски и английски е представена информация за различните обекти.

Това са само част от подобренията, които бяха направени в комплекса със средства от националната кампания „Ние обичаме България“.