Повече от 2200 деца бяха включени в кампанията “С предпазен колан на задната седалка”

Кметът Любомир Христов благодари на участниците в кампанията “С предпазен колан на задната седалка”, която стартира в началото на октомври в Шумен. На заключителна пресконференция в общината днес бяха представени резултатите от проведената инициатива, чиято основна цел бе да запознае децата с правилата за безопасно придвижване с  автомобила.

„Благодаря на всички, които се включиха. На партньорите, на доброволците, на учителите и на директорите, на колегите. Подобно неформално обучение явно предизвиква интерес у децата и би могло да направи училището по-интересно. Ще се радвам, ако инициативата се развие и продължи,“ каза кметът по време на брифинга в общината.

Елена Захариева, директор в шуменската компания “Херти” АД и един от партньорите по проекта, обясни, че главната цел на кампанията е била децата да научат колко е важно не само да научат правилата, но и да ги спазват – да поставят предпазните колани, да се возят отзад и да използват повдигаща седалка.

80 доброволци посетиха ученици от втори до четвърти клас в девет училища в Шумен, Каспичан и Плиска през изминалите два месеца. Данните, които са събрани при попълване на анкетните карти, сочат, че за съжаление едва два процента от четвъртокласниците в Шумен се возят винаги на повдигаща седалка в автомобила, каквото е изискването на закона. „Мисля, че резултатите от това проучване могат да служат като една основа за допълнително обучение в училище, а също и за контролните органи – къде да насочат вниманието си. Лесно се виждат слабите места, защото децата искрено и честно си казват какво спазват и не спазват“, коментира още Елена Захариева.

За наша радост в края на разговорите, които проведохме с децата, усетихме промяна в техните награси. Не само да са наясно с правилата, но да ги съблюдават, да носят отговорност за себе си, но и за своите близки, като те самите стават инспектори по коланите. Това, всъщност е и най-важното, което успяхме да постигнем в кампанията. Така Мая Блъскова от “Алкомет” сподели личните си впечатления на доброволец.

Според комисар комисар Йордан Дундаков от ОДМВР  явно трябва да се работи повече с родителите, нещо в което специалистите са се убедили в хода на кампанията.

Инициатива “С предпазен колан на задната седалка” се осъществява с подкрепата на Херти АД, Алкомет АД, Рока България, Теси, Примекс, Телепол, Unicredit Bulbank, Шуменски университет, БЧК, ОДМВР Шумен, РУО – Шумен.

Медийни партньори на кампанията са Радио Шумен, Дарик радио, shum.bg, shmoko.bg.

„С предпазен колан на задната седалка“ ще продължи и през следващата година. През пролетта на 2019-та в обучението ще бъдат включени ученици от първи клас, а през следващата учебна година ще обхване и новия випуск първокласници.

Skip to content